суббота, 21 июня 2014 г.

Վարդան Այգեգցի

Վարդան Այգեգցին ապրել և ստեղծագործել է 12-րդ դարի վերջին և 13-րդ դարի սկզբին։ Ծնվել է Հայոց Միջագետքի Տլուք գավառի Մարաթա հայաբնակ գյուղում: Այգեկցին միջնադարյան մատենագիր է, դավանաբան, առակագիր, քարոզիչ և հոգևոր գործիչ: Այգեկցու առակներում ամեն ինչից առավել բարձր է գնահատվում տքնաջան աշխատանքը: Դրա օրինակն է << Կտակ գանձի մասին>> առակը:


Կտակ գանձի մասին
Մի իմաստուն և աղքատ մարդ ուներ ծույլ որդիներ: Մահվան ժամին նա կանչեց որդիներին և ասաց.
Ով զավակներ, իմ նախնիները շատ գանձ են թաղել մեր այգում, և ես ձեզ ցույց չեմ տա նրա տեղը: Այդ գանձը կգտնի նա, ով շատ աշխատի և խոր փորի:
Եվ հոր մահից հետո որդիներն սկսեցին աշխատել մեծ եռանդով և խորագույն էին վարում, որովհետև յուրաքանչյուրն աշխատում էր, որ ինքը գտնի գանձը:
Եվ այգին սկսեց աճել և զորանալ և առատ բերք տվեց և նրանց հարստացրեց գանձերով:
Այս առակում աղքատ և իմաստուն հայրը ստիպում է իր ծույլ որդիներին զբաղվել աշխատանքով որի արդյունքում նրանք հարստանում են:

Իմաստուն Զինվորը
Մի իմաստուն զինվոր պատերազմ էր գնում և նա երկու ոտքով կաղ էր։ Եվ զինվորներից մեկը նրան ասաց.
Ով ողորմելի, ո՞ւր ես գնում։ Քեզ իսկույն կսպանեն, որովհետև փախչել չես կարող։
Եվ նա ասաց.
Ո՜վ անմիտ, ես չեմ գնում պատերազմ՝ փախչելու, այլ կանգնելու, և կռվելու և հաղթելու։
Այս առակը բացատրում է, որ մարտի պետք է գնալ ոչ թե փախչելու, այլ կռվելու և հաղթելու համար:

Գող քահանան և այրի կինը
Մի քահանա գողացավ այրի կնոջ կովը և ախոռը կապեց։ Եվ կինն իմացավ և քահանային ասաց.
Տեր հայր, հասավ իմ մահվան ժամը, գնանք ախոռ, որ խոստովանեմ մեղքերս։
Եվ այն ժամանակ քահանան կովը տարավ ներսի տուն, այնտեղից ժամատուն և այնտեղից եկեղեցի։ Եվ կինն ասաց.
Տեր հայր, վերջին խոստովանությունը մահից առաջ պետք է անել եկեղեցում։
Եվ քահանան կովը բեմ բարձրացրեց և վարագույրը քաշեց նրա վրա։ Երբ նրանք եկեղեցի մտան և նստեցին, այն ժամանակ կինը բարձրացրեց վարագույրը և կովին ասաց.
Ո՞վ գարշելի։ ես քեզ կով գիտեի, և այժմ քեզ ո՞վ արեց պատարագիչ, ասա՛ ինձ։
Այս առակում քննադատվում են անիրավ հոգևորակնները, որոնք տիրանում են ժողովրդի ունեցվածքին իրենց խարդախությամբ:

Այգեկցու առակներից մեծ մասում գործող անձը աղվեսն է, դրա համար էլ ժողովածուն անվանել են նաև <<Աղվեսագիրք>>:

Առյուծը և աղվեսը
Սի առյուծ կորյուն ծնեց, և հավաքվեցին կենդանիները կորյունին տեսնելու և ուրախանալու։
Աղվեսն եկավ և հանդեսի ժամանակ, բազմության մեջ առյուծին նախատեց բարձրաձայն և անարգեց, թե ա՞յդ է թո զորությունը, որ ծնում ես միայն մի կորյուն և ոչ բազմաթիվ։
Առյուծը հանդարտաբար պատասխանեց և ասաց.
Այո, ես ծնում եմ մի կորյուն, բայց առյուծ եմ ծնում և ոչ քեզ նման աղվես։
Այս առակը ցույց է տալիս, որ ավել լավ է ունենալ մեկը, բայց լավը, քան մի քանի հատ, բայց` անվորակ:




Комментариев нет:

Отправить комментарий